Permalänk
Medlem

Felsökning och värdering

Har en gammal burk med detta innehåll:

*Asus Socket AM2+ ATX nForce 750a SLI (M4N72-E) PCI-E / DDR2 / SATA
*AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3,0GHz / 8MB / 3,6GHz HT Socket AM2+
*Corsair XMS2 Dominator 4096MB DDR2 PC2-8500 1066MHz (5-5-5-15) (2x2048MB)
*Asus GeForce GTX 275 896MB (ENGTX275/HTDI/896MD3) - PCI-E / 2xDVI/TV-Ut
*Samsung Intern SATA DVD±RW 22x - Svart (Dual Layer)
*Corsair PowerSupply (PSU) 620W HX ATX
*D-Link Trådlöst Nätverkskort 54Mbps DWL-G510 (PCI)
*Samsung Spinpoint F1 750GB (7200RPM/32MB Cache / SATA II/NCQ)

Allt snurarr igång och låter fint, dock blir det ingen bild. Min gissning är att grafikkortet gett upp.
Men, kan det bero på något billigare?

Skulle man kunna sälja denna uppsättning eller det är en ren bortskänkes burk?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Drygt 15 år gamla delar, är nog bara att skänka skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Drygt 15 år gamla delar, är nog bara att skänka skulle jag tro.

Kanske inte ens värt att skänka?
Känns bara så dumt att kasta...

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Kanske inte ens värt att skänka?
Känns bara så dumt att kasta...

Det skadar ju inte att testa, skänkes-annonser är gratis att lägga upp.

Permalänk
Medlem

både hdd, men framför allt psu e ju nice att ha som reserv - så vill du inte ha d själv så kan dessa nog enkelt skänkas bort, jag skulle ta båda.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Nog inte värt mer än några få hundra, men testa koppla in skärmen direkt i moderkortet, det har ju inbyggd grafik.
3 RAM-stickor är nog inte optimalt heller, ta bort 1 eller sätt i en till.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nog inte värt mer än några få hundra, men testa koppla in skärmen direkt i moderkortet, det har ju inbyggd grafik.
3 RAM-stickor är nog inte optimalt heller, ta bort 1 eller sätt i en till.

Tänkte inte ens på att testa direkt i moderkortet. Ska testa det.
Angående RAM så har det nog suttit 4 från början, men av någon anledning så tog jag ett till något annat som jag inte kommer ihåg just nu.
Datorn har stått i typ 6 år.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"